Schlager?

Nu var det avgjort än en gång efter många omgångar. Jag är ingen sån som följer deltävlingarna, jag går direkt på svenska finalen, oftast iallfall, visst finns det undantag.
Men jag måste nog ändå säga att jag tycker rätt låt vann. Jag vet inte om det var den bästa låten men det var bra drag i den och de är en fartfylld låt som man blir glad av. Det borde ju leda till någonting?
Men nog är det så varje år. " Åh va bra låt, den är så himla bra !" och bara för vi tycker den är bra betyder inte det att andra delar av världen håller med oss om de, oh nej! det märks alltför väl på schlagerfinalen sen vart den nu skulle gå. B någonting.

Snart är det dags att gå in på sista året som tonåring. Det är lite hemskt att meningen i att fylla år har börjat tvina bort och försvinna. Man tänker knappt på att man fyller år. Kanske önskar jag mig för tråkiga saker och inte har något att se fram emot?

Man blir ju inte direkt ett helt år äldre över en natt, bara för att man fyller år. De måste ju pågå hela året och egentligen så är åldern bara en siffra. Bara för att man fyller 40 betyder inte de att man ska behöva bete sig som en "typisk" 40-åring. Visst , vid en viss ålder blir det mest pinsamt att klä upp sig som en ungdom och gå ut med dem. Det är nästan mer hemskt, för dem som gör de.

I do hope this is temporary.
that you're not on your way from me
I want you to stay with me
Maybe not forever
 but for as long as we get happy of eachother
I like you so very much


427164-17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0