How do you do?

Hur vet man att man är påväg mot rätt håll i ett mörkt rum utan ljus,
finns det ens något som är den rätta vägen? Är det säkert att man hittar ut?
"det ordnar sig"... " efter regn kommer solsken". Hur lär man sig att leva med något som gör så ont att det en dag blir okay?
Hur ska man lära sig att leva med val som man gjort som både känns rätt och fel?
Kommer det sitta i resten av mitt liv? Har jag förstört allt eller räddat min framtid och mig själv?
Jag har valt bort en person ur mitt liv som jag vet kommer att såra mig i framtiden, till stor sannolikhet helt ofrivilligt. Är det egoistiskt och välja bort någon när man gråter sig själv till sömns för att man vet att hur man än gör så gör det lika ont. Nu eller då.
Om hjärtat slår som en tung sten i varje hjärtslag, hur ska det orka slå så länge till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0